16.2.2015

Kuukausi

Tänään tuli täyteen kuukausi (4vko 3pv) ilman tupakkaa! Mahtavaa. Mä oon niin tyytyväinen itseeni että oon saanu pidettyä tän ja tavallaan aika helpolla. Vaikka näinkin lyhyessä ajassa aika on jo kullannut muistoja.. Edelleen silti ajoittain tekee mieli enemmän ja välillä huomaan ajattelevani tupakkaa enemmän, sitten reippaasti yritän ohjata ajatuksia muuhun. Seuraava "iso" etappi tässä prosesissa on juhlat/alkoholi. Ainakun oon ollu juhlimassa mun on tehnyt enemmän mieli polttaa ja tietty osa kavereista polttaa niin on tullu mentyä aina mukaan kun joku muukin menee.. Nyt innolla odotan koska on kekkerit tms että pääsen näkemään minkälaisia ajatuksia ja tuntemuksia se herättää. Uskon että oon jo aika vahvoilla tässä, mutta en nyt sano mitään varmaksi saatika lupaa mitään, ettei sitten tiputa alas kun lehmän häntä.. Täytynee pyytää joku tukihenkilö mukaan ketä toimii järjen äänenä jos oma alkaa horjua!


Tupakka säästö kupissakin on jo 60€, oikeasti olis varmaan mennyt enemmän, mutta en halunnut liikaa pyöristää ylä kanttiin. Nyt on säästynyt vähän rahaa, voisin väittää että makuaisti on jo parantunut, huomaan sen monien ruokien/makujen kohdalla, en kaikkien kuitenkaan. Ylämäet poljetaan reippaammin kun saa happea paremmin. Listaa voisi jatkaa vielä, mutta en ole ihan varma onko osa vaan toive ajattelua vai onko kuukaudessa tapahtunut oikeasti mun mielestä huikeita muutoksia!

Nyt mietinkin että koska voin sanoa mä oon lopettanut, oon päässy eroon tupakasta.. Voinko heti, puolenvuoden päästä, vuoden? Vai vasta silloin kun ei ajattele koko tupakkaa säännöllisesti tai ainakaan päivittäin? Voiko koskaan? Ehkä se selviää ajan kanssa ja voi sitä retkahtaa vaikka olis polttamatta kymmenenkin vuotta välissä. Nyt oon ainakin tyytyväinen tästä kuukaudesta, mikä on jo hyvä alku!

Parin viikon takaiset lakkaukset

Palataan aiheeseen 2kk päivänä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti