12.6.2017

Sukunimen vaihdos avioliiton myötä

Meidän kohdalla päätös sukunimen suhteen oli tosi helppo. Minä nimittäin otan mielelläni tulevan mieheni sukunimen avioliiton myötä. Ei oikeastaan edes mietitty mitään muita vaihtoehtoja ja ehdottomasti haluan yhteisen sukunimen jonka alla on kiva aloittaa yhteinen elämä avioparina. Jonille sukunimi asialla ei ole niin suurta merkitystä, häntä ei olisi haitannut jos olisin halunnut pitää omani. Pidän omasta sukunimestäni todella paljon ja tietysti on haikeaa jättää oma rakas sukunimi alle viikon päästä. Muutamat onkin kyselleet miksi en ottaisi yhdistelmänimeä, koska tietää kuinka paljon pidän omastani, mutta itse en niistä pidä. Ne on liian pitkiä ja epäkäytännöllisiä. Onneksi kuitenkin Jonin sukuninimi sopii hyvin yhteen mun nimen kanssa ja on muutenkin simppeli ja mieleinen. Nimi (uusi tai vanha) on mun mielestä iso osa identiteettiä, ja kukapa ei haluaisi että nimi tuntuu ja kuulostaa omalta ja hyvältä?

Olen myös pariin otteeseen pohtinut, että pitäisikö blogin nimi vaihtaa sukunimen vaihtumisen myötä.. Vaihtoehdot on Jasmiina Äl tai Jasmiina Ällä, mutta nuo ei omaan korvaan kuulosta niin hyvältä. Ehkä Jasmiina Hoo voi olla mun "taiteilijanimi"? Vaikka se tuntuu jotenkin väärältä kun H ei ole enää kauaa yksi mun nimikirjaimista, tulee sellainen olo etten sitä voi käyttää. Katsotaan mihin päädyn!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti