26.7.2019

Viikko mun kanssa - Day 5



Tänään oli omavalintainen aihe, ja mulla ei tietenkään tullut mitään kummempaa mieleen. Onneksi multa jäi eiliseltä vastaamatta kahteen kysymykseen, jotka käsittelee äitiyttä, joten vastasin niihin tänään.

Mikä on äitiydessä parasta ja mikä vaikeinta?
Kuvaile millainen äiti olet! Onko äitiys ollut sulle haastavaa?

Parasta äitiydessä on varmaan se kun saa joka päivä nähdä kuinka lapsi kasvaa, kehittyy ja oppii uutta. Sekä tietty tämä kokonaisuus, että saa elää tätä perhearkea ja tehdä yhdessä kaikkia erillaisia juttuja. Ja se kun pääsee näkemään kuinka oma lapsi iloitsee ja on onnellinen uusista jutuista, ja vanhoistakin, mutta se kun näkee kuinka onnellinen ja tyytyväinen hän on. Ihan parasta myös on kuulla kun oma lapsi nauraa! Se on niin ihanan kuulosta.

Mä koen, että äitiys ei ole ollut mulle haastavaa.

No millanen äiti mä sit olen? Mä olen ainakin huolehtiva, rakastava, välittävä, myös tiukka ja periksiantamaton. Esimerkiks noi keittiön kaapit kiinnostaa hirveesti ja niistä haluttais mennä yksin salaa hakemaan ja tyhjentämään tavaroita. Me ollaan päätetty, että niin ei saa tehdä, eli mä en anna periksi vaan mä haen hänet pois sieltä ja kerron miksi niin ei saa tehdä. Yhtähyvin mä voisin sanoa, että no okei, tyhjennä sitten, koska en jaksa enää kieltää, mutta mä kyllä jaksan. Mulla on siinä mielessä pitkä pinna, että kun jotain on päätetty niin se pitää.

Vaikeinta on varmaan se kun tekemä asia jää aina kesken. Jos tekee vaikka ruokaa niin yleensä sen aikana joutuu parikin kertaa käydä auttamassa tai hakemassa jostain. Aika harvoin saa tehdä kerralla loppuun mitään, et ainakin tulee yleensä yks keskeytys. Tosin kahvin oon aina saanu juoda kuumana, monet kun valittaa, että äitinä juodaan aina kylmää kahvia ;).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti