9.7.2019

Kierrätykseen vai kirppikselle?

Nyt kun töiden alku alkaa lähenemään ja uudenlainen arki niin olen pikkuhiljaa tehnyt suursiivousta kotona. Käyn kaikki kaapit ja tavarat läpi, ja siivoan paikat joita ei tule joka viikko siivottua. Ajattelin siivota nyt kunnolla, koska ehdin hyvin Felixin päiväunien aikana. Enkä halua heti jouluksi tehdä suursiivousta kun on muutenkin vähemmän aikaa olla Felixin kanssa töiden takia. Olen aika rankalla kädellä taas karsinut tavaraa. Rakastan käydä läpi kaappeja ja järjestellä tavaroita, ja saan erittäin paljon mielihyvää siitä kun saan karsittua ylimääräistä.

Vaatehuoneesta tuli paljon karsittua ihan uusiakin vaatteita ja laukkuja. Laitoin facebook-kirppikselle myyntiin tavaraa, laukut lähti heti uusiin koteihin, mutta vaatteet ei vaan millään. Osassa vaatteissa on jopa hintalaput paikallaan ja hinnaksi olen laittanut muutaman euron, mutta ei. Olen miettinyt kirppispaikan ottoa, koska meillä on isot läjät myös Felixin pieniä vaatteita, mutta en uskalla ottaa, koska en todellakaan halua jäädä tappiolle. Onneksi olen nykyään fiksumpi ostosten tekijä, niin toivottavasti en jatkossa joudu pohtimaan miten saisin edes hieman vastinetta uusille vaatteille. Tosin olen vienyt monta kassillista H&M kierrätykseen, koska sieltä saa 5% ale kupongin per kassi, niin saa edes vähän vastinetta vaatteille.

2 kommenttia: