5.12.2020

Alkuraskaus

Kirjoitan tätä postausta tiistaina 7.7. kun olen tänään aamulla tehnyt positiivisen raskaustestin. Testin tulos yllätti, sillä olin lähes varma, että se on negatiivinen. Felixistä tiesin jo hyvissä ajoin, että olin raskaana vaikka tein silloin hieman ajoissa ensimmäisen negatiivisen testin niin tiesin silti, että olen raskaana ja sitten muutaman päivän päästä testi näyttikin plussaa. Tunsin silloin kiinnittymisen/hedelmöittymisen oireita ennen testiä, jotka oli mm. rintojen arkuus, sormien pistely, vilu ja muutamia mahan "pistelyjä", mutta nyt ei ole ollut muuta kuin veren maku on ollut suussa muutaman kerran ja luulin, että ikenistä vuotaa vaikka en peilistä nähnytkään vuotoa. Nyt kun tarkemmin muistelen muutamaa viikkoa niin oikean käden nimetön pisteli samalla tapaa kun Felixistä molemmat kädet! Tiedän, että raskaudet on erinlaisia, mutta silti odotin saman tyyppisiä oireita alkuun. Toki vaikuttaa varmaan sekin kun olen käynyt läpi jo raskauden ja vuoden imetyksen niin kroppakin on tämän jo kerran kokenut ja tietää mitä odottaa. 

Tosiaan nyt kun jatkan tätä kirjoittamista niin viikkoja on kasassa jo 26+2 eli ensimmäinen kolmannes on jo kaukaa takana. Varmaan viikko plussan jälkeen mulle tuli järkyttävää pahaa oloa, paha olo alkoi heti aamusta ja jatkui päivään, illaksi aina helpotti. Ei siis ollut oksentaminen edes lähellä, eli ei se niin järkyttävän pahaa oloa ollut, mutta Felixin odotukseen verraten oli. Pahoinvointi jatkui noin 2-3viikkoa juuri mun kesäloman ajan, kun palasin lomalta töihin niin ei ollut enää onneksi pahaa oloa. Ensimmäisellä kolmanneksella ei siis ollut mitään muuta kuin pahoinvointia ja muutaman kerran oli veren maku suussa. Ajattelisin, että pääsin ensimmäisen kolmanneksen todella helpolla. 

Ensimmäinen raskauskuva viikolta 20+1

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti