4.1.2023

Loma oli ja meni

Poikien päiväkoti oli viikon kiinni joulun ja uudenvuoden välissä, joten pojat saivat lomailla sen viikon. Joni lomaili heidän kanssa tiistain ja minä loppuviikon ke-pe. Poikien loma kyllä alkoi jo 23.12. kun minulla oli pekkanen hammasröntgenin takia niin he saivat olla myös sen päivän kotona, koska päiväkodissa oli tuolloin jo yhdisteltyjä ryhmiä. Perjantain vapaapäivänä röntgenin lisäksi leivottiin jouluksi piparijuustokakku. 

Tosiaan Alex tuli kipeäksi maanantaina tapaninpäivänä eli hänen lomaviikko muuttui sairaslomaksi. Onneksi kuitenkin keskiviikkona saatiin järkättyä niin, että mun vanhemmat tuli Alexin kanssa meille niin minä vein Felixin Jonin isälle kylään ja itse menin sillä väliin myllyyn katsomaan josko olisi hyviä alennuksia. Myllystä mukaan tarttui vain Felixille paita, minulle kaksi paitaa ja iso reppu mihin mahtuu molempien poikien vaihtovaatteet ja jotain eväitä yms jos tehdään jotain retkiä yhdessä niin on kiva, että on reppu mihin kanssa mahtuu. Kaikki ostokset oli alennuksessa ja shoppailun päätteeksi kävin vielä syömässä rapidossa. 
 

Torstaina vein Felixin mun vanhempien luokse kylään siksi aikaa kun me käytiin Alexin kanssa lääkärissä. Perjantaina vietiin Felix aamupalan jälkeen mun vanhempien luokse kylään koko päiväksi niin, että Joni haki hänet töiden jälkeen ja Jonikin jäi kyläilemään kun vei samalla mun isälle uuden tietokoneen minkä tilasi hänen puolestaan. Laittoivat tietokoneen kuntoon ja tulivat kotiin melkein suoraan iltapalalle. 

Alexin "loma" jatkui vielä tälle viikolle, koska oli edelleen kipeä. Mun vanhemmat tulivat hoitamaan häntä meille maanantaina ja tiistaina. Eilen mun äiti leikkasi Alexin hiukset ja hänestä tuli taas paljon isomman pojan näköinen. Häneltä on vain hieman hankala leikata hiuksia kun hän alkaa heti huutamaan jos hänen syöttötuolia koittaa siirtää ja vieressä on ruokapöytä niin ei pääse kunnolla hiuksiin käsiksi joka puolelta, mutta saatiin kyllä hyvin lyhennettyä. Tänään Alex meni pitkästä aikaa takaisin päiväkotiin. Oli kyllä kiva loma vaikka Alex olikin kipeänä ja onneksi sain järkättyä Felixille kivaa puuhaa isovanhempien kanssa ettei hänen tarvinnut koko lomaa kökkiä kotona kipeän pikkuveljen ehdoilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti