23.4.2022

Tivolissa

Mun äiti muistutti viikolla että tivoli on taas tulossa, muttei muistanut tarkkaa päivää. Puhuttiin että voitaisiin mennä yhdessä ja mun piti tarkistaa, koska tivoli täällä tarkalleen on. Kiireisen viikon takia en muistanut ollenkaan paitsi eilen illalla ja huomasin sen aukeavan tänään, joten pistin heti viestiä mun vanhemmille, että sopiiko heille heti tänään ja sopihan heille. Tivoli aukesi klo 12 ja oltiin paikalla aika tarkkaan siihen aikaan. Ehdotin tätä päivää kun luulin, että tänään olisi vielä lämmin ilma, mutta olikin aika kylmä, koska tuuli aika kovaa. Ehkä sen takia myös tivolissa ei ollut paljon ihmisiä ja kaikkiin laitteisiin sai vain mennä juurikaan jonottamatta. Eli tavallaan oli kyllä hyvä päivävalinta kun ei ollut ruuhkaa. Alex jäi tällä kertaa kotiin Jonin kanssa ja mun ja Felixin seuraksi tuli mun vanhemmat. 


Felix ei ole aiemmin ollut huvipuistossa tai tämän tyyppisissä laitteissa, joten aloitettiin rauhallisella hevoskarusellilla johon myös minä pääsin seuraksi. Sen jälkeen käytiin yhdessä vielä hinaajalaivassa tai siinä käytiin parikin kertaa, ensin keskellä istumassa ja sitten päädyssä missä vauhti tuntuu parhaiten. Sen jälkeen Felix uskalsi mennä myös yksin laitteisiin, kävi mm. sirkusjunassa, pomppuautoissa, riemurallissa ja eläinkarusellissa. Kun kaikki sarjaliput oli käytetty niin Felix sai vielä herkutella suklaa pehmiksellä. 

Oli kivaa pitkästä aikaa käydä tivolissa kun viimeksi ollaan käyty silloin kun Felix oli 1v. Mun nuoruudessa kävin paljon tivolissa. Se on aina ollut Turussa vappuna, joten tivoli kuului myös useaan vappuun. Mun yläaste oli tivolin vieressä, joten koulun jälkeen mentiin tivoliin hengailemaan, joten tivolista tulee kyllä nostalgiset fiilikset. Nyt oli kiva katsoa kun Felix nautti olostaan ja laitteista ja sanoikin heti autossa, että mennään pian uudelleen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti