29.7.2022

Päiväreissu Satakuntaan

Mun yksi tädeistä on halunnut nähdä Felixin siitä asti kun hän syntyi ja tietty nyt myös Alexin, ja hän on aika ajoin soitellut koska saa nähdä heidät. Hän asuu Huittisissa jonne on reilu tunnin matka niin ei ole tullut lähdetty ja kun ollaan käyty mökillä niin ei olla oltu yötä niin ei olla voitu yhdistää kyläilyä mökkeilyn yhteyteen. Puhuttiin jo viime vuonna mun äidin kanssa, että tämän vuoden kesänä tehdään reissu Huittisiin ja käydään mun tätien luona. Joni ja Alex jäivät kotiin, koska Alex nukkuu vielä päiväunet ja muutenkin hänellä on tarkka päivärytmi niin ei tarvinnut niitä murehtia reissulla. Mun ja Felixin lisäksi reissuun lähti mun vanhemmat. 
 

Lähdettiin viime viikon lauantaina heti aamupalan jälkeen ja mentiin suoraan ensimmäisen tädin luokse Huittisiin. Felix tykkäsi kyläillä siellä, koska siellä oli paljon koristesammakoita ja laskettiin, että hänellä on ainakin 110 sammakkoa! Niissä riitti ihmeteltävää ja myös kahviteltiin ja herkuteltiin. Sitten mentiin härkäpakariin lounaalle ja kaikki söimme herkkukorit. Siitä matka jatkui Keikyään toisen tädin talolle ja hänen tyttären eli mun serkun mökille. 
 
 
Ensin oltiin mun serkun mökillä ja Felix viihtyi kun hänen pikkuserkku 10-vuotias tyttö oli sielä niin hän tykkäsi hänen kanssa olla. Sitten siirryttiin viereiselle tontille mun tädin talolle. Heidän paikat sijaisee Kokemäenjoen rannalla. Kummassakin paikkaa herkuteltiin ja viideltä lähdettiin kotiin päin, että ehdittiin kotiin ennen kuin Alex meni nukkumaan. Hyvin oli Jonilla ja Alexillakin päivä mennyt. He kävivät lenkillä hakemassa mansikoita ja vadelmia, huolsivat rattaat ja kävivät myös leikkipuistossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti