13.1.2022

Äitiyden aakkoset

Eilen nukkumaan mennessä tuli mieleen joskus tekemäni elämäni aakkoset ja mieleen tuli, että voisin tehdä nyt äitiyden aakkoset! Näitä on varmasti joskus pyörinyt blogeissa eli ei mikään uusi juttu, mutta mulle tuli nyt yht'äkkiä mieleen ja keksinkin siinä heti melkein joka aakkoselle jonkin jutun.

A - Aamut. Olen niin aamuihminen kuin vain voi olla ja meidän päivät alkaa aina klo 7 ja se sopii mulle vallan mainiosti. 

B - Bloggaaminen. Ihana harrastus.

C - Celciusaste. Flunssakautena tuntuu, että kokoajan on kuumemittari valmiustilassa. Ja silloin kun kukaan ei ole kipeänä, katsellaan mittarista ulkona olevia asteita ja ihmetellään, että mitä sitä pukisi päälle, ettei tule liian kylmä/kuuma.
 
D - D-vitamiini. Pienempi saa vitamiininsa heti aamusta ja isompi iltapalan yhteydessä.  

E - Elämävaihe. Tämä elämänvaihe kun lapset on pieniä on kyllä niin ihanaa ja ainutlaatuista mikä menee ohi hujauksessa. 

F - Farmariauto. Tilaa tarvitaan kun autoon on mahduttava kaksi turvaistuinta ja kaikkea muuta toisinaan kuten rattaat.

G - Google. Jokaisen äidin pelastus ja painajainen.
 

H - Huolehtiminen. Jatkuvasti saa huolehtia tai olla huolissaan jostain. 
 
I - Imetys. Niin helppo keino ruokkia vauva. Kumpaakin olen täysimettänyt yli 5 kuukautta. Felixiä imetin vuoden ja yhden päivän ja Alexin imetyksen kanssa tähtään myös siihen yhteen vuoteen. 
 
J  - Juhlapyhät. Joulu, uusivuosi, pääsiäinen.... Kaikki juhlat tuntuu eriltä lasten kanssa ja on kivempi panostaa kodin koristeluihin kun lapset on koristeluista innoissaan.  
 
K - Koti. Rakastan olla kotona. Minulle oma koti on tärkeä paikka ja sen pitää olla sellainen, jossa viihtyy. Kotiin on ihana tulla ja sinne haluaa aina palata takaisin. Tykkään panostaa kotiin ja pitää kodin siistinä. Se lisää omaa hyvinvointiani.
 
L - Lapset. Tärkeyslistan ykkösenä.
 
M - Melu. Melua on toisinaan aika tavalla, mutta kyllä ääntä maailmaan mahtuu. 
 
N - Neuvola. Pienemmällä seuraavaksi 1-vuotiaana ja isommalla seuraavaksi 4-vuotiaana.
 

O - Oma-aika. Sitä minulla on illalla lasten mentyä nukkumaan. 
 
P - Perhe. Tämä meidän neljän ydinperhe, mutta myös mun oma perhe. Mun vanhemmat on korvaamaton apu ja heiltä saa nopeallakin aikataululla apua jos tarvitsee. Felixin paras kaveri on pappa.
 
Q - Quattro. Mulla on neliveto päällä koko ajan ja häärään ympäri kämppää kuin päätön kana.
 
R - Rutiinit. Mä rakastan rutiineja, aikatauluja ja järjestelmällisyyttä. Sellainen tulee multa luonnostaan ja se auttaa kovasti tässä elämänvaiheessa. Mä koen, että lapset myös hyötyy, kun arki toistaa pitkälti itseään. En voisi kuvitella esim, ettei meillä olisi nukkuma- ja ruoka-aikoja.
 
S - Suklaa.
 
T - Taudit. Olen niin pöpökammoinen ja vihaan kaikkia tauteja mitä on todella paljon jatkuvasti!
 
U -  Uni. Niin tärkeää lapselle että aikuiselle. 
 

V - Voimat. Välillä lapset imee kaikki voimat ja sitten taas hetken päästä ne antavat niin paljon voimia, ettei ole tosikaan.

X - Xylitoli. Pastillit ovat kovassa käytössä ja ovat tärkeä osa päivittäisiä ruokailuun liittyviä rutiineja.

Y - Yösyötöt. Vaikka Alex lopetti yöllä syömisen jouluaattona.  

Z - Zzz...

Å - ”ÅHÅ”. Eli ”oho”. Useinkaan ei hyvä merkki.

Ä - Äitiys. Sanoinkuvailematonta.

Ö - Öö.. Mistä mä puhuin äsken? Ajatuskatkoja. Paljon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti