29.2.2020

Makrameekurssilla

Sain extempore maanantai iltapäivänä kutsun seuraavan päivän makrameekurssille. Kaverini kaveri oli sairastunut jonka kanssa hänen oli tarkoitus mennä tälle kurssille. Onneksi hän tajusi pyytää mua mukaan ja onneksi mulle/meille kävi noin lyhyellä varoitusajalla. Olen aiemmin katsellut instasta muiden hienoja tekeleitä ja nyt pääsin itsekkin oppimaan makrameesolmuja. Kurssi kesti kaksi tuntia, opeteltiin erinlaisia solmuja ja miten samalla solmulla saa tehtyä paljon erilaisia kuvioita.

Ensin kun alettiin leikkaamaan 12 saman pituista lankaa niin ajattelin, että voi ei mihin olen tullut, koin olevani niin mukavuusalueen ulkopuolella, koska en ole mikään suuri käsitöiden tekijä. Vaikka siis haluaisin olla! Olen kuitenkin saanut aikaiseksi Felixille torkkupeiton, pari tuubihuivia ja yksi on kesken. Mutta, tämä kurssi oli siis loistava, koska eihän musta voi tulla käsityöihmistä ellen opettele.

Tämä tekele on tosiaan harjoituskappale, koska en keskittynyt niinkään ulkonäköön ja siihen, että kaikki solmut on samalla tasolla ja näyttäisi samalta. Halusin edetä mahdollisimman nopeasti, jotta pääsisin harjottelemaan mahdollisimman paljon solmuja ja saada toistoa siihen tekemiseen, että ne jäisi muistiin. Pitäisi nyt jatkaa harjoittelua vaikka tuohon samaan jatkoksi, mutta en ole keksinyt vielä oikein hyvää paikkaa mistä laittaa makramee roikkumaan..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti