21.4.2016

Päivä Tukholmassa

Oltiin viikonloppuna serkkuni kanssa päivä Tukholmassa risteilyllä Turusta, Vikingillä. Meno matka meni hyvin ja oltiin pirteinä aikaisin lauantai aamuna hereillä. Satamasta lähdettiin kävellen keskustan suuntaan ja päätettiin että mennään ensimmäiseen kuppilaan aamupalalle. Vastaan tuli hotellin kahvila/ravintola ja mentiin sinne brunssille. Syötiin rauhassa yli tunti ja haettiin monesti lisää niitä lukuisia herkkuja.

Aamupalan jälkeen jatkettiin matkaa vanhankaupungin läpi keskustaan ja katseltiin arkkitehtuuria. Aamun ajoitus meni hyvin, koska kun saavuttiin River Islandille niin myyjät avasivat juuri ovia asiakkaille. Ostoksia ei paljon kertynyt, ostin River Islandilta mekon ja H&M:ltä paidan.
Iltapäivällä lounastettiin hienosti mäkkärillä ja illemmalla vielä käytiin kahvittelemassa Södermalmilla. Sieltä sitten pikku hiljaa lähdettiin kävelemään satamaan päin.

Kermavaahtokaakaon juonti ei sujunut niinkuin piti..

Paluu laivalta ostin Essien kynsilakkoja ja vähän karkkia tuliaisiksi. Reissu meni omasta mielestäni hyvin ja Tukholma vaikutti kivalta kaupungilta. Menen varmasti uudestaankin.
Mun isä haki meidät aamulla satamasta ja äiti oli tehnyt meille matkaajille brunssin! Oli niin luksusta saada molempina aamuina kattava aamiainen valmiina! Ainiin tällä reissulla latasin myös snapchatin! ;)