30.9.2020

Flunssaa ja vauvarokkoa

Blogihiljaisuuteen vaikutti osaksi myös mun toinen flunssa joka tuli kolme viikkoa edellisen flunssan jälkeen ja Felixin kipeys. Felixillä alkoi mun syntymäpäivän aamulla kuume jota kesti ihan torstai-iltaan asti ja lukemat huiteli 39,5 asteessa. Perjantaina kuitenkin yht'äkkiä kuume laski eikä ollut enää lämpöäkään, mutta illalla alkoi pientä näppyä nousta iholle ja lauantai aamuna näpyt oli selkeämmät etenkin mahan ja selän alueella. Diagnosoin hänelle vauvarokon vaikka yli 2v onkin. Olin kolmannen kerran lääkäriin yhteydessä ja hän oli samaa mieltä kanssani. Käytiin torstaina siis varoiksi lääkärillä, koska korkeaa kuumetta oli jo kolmatta päivää ja maha oli löysällä, mutta muita oireita ei ollut. Häneltä otettiin toisen kerran koronatesti (neg.), tulehdusarvot oli ok ja kaikki muukin ok paitis nielu vähän punoitti. Minäkin jouduin toisen flunssan kanssa koronatestiin vaikka tiesin sen nytkin olevan nega, mutta tulipahan käytyä. Onneksi minulla ei tunnu se testi missään, ei nouse edes vedet silmiin kuten useilla, enkä itse kuvailisi sitä niin, että ihan kuin aivoista kaivettaisiin jotain, tai sitten mun kohdalle on osunut kummallakin kertaa oikein pätevä testin ottaja! 

Felix siirtyi tämän viikon maanantaina orvokeista perhosiin ja heillä piti olla Felixille läksiäiset, mutta hän tietty missasi ne vauvarokon takia. Onneksi hän kuitenkin tällä viikolla pääsi käymään orvokeissa pienten läksiäisten merkeissä ja hän sai aivan ihanan kortin ryhmältä ja minä tietenkin itkin sitä lukiessa! Olivat myös herkutelleet kekseillä ja laulaneet lauluja. Toivottavasti meidän sairastelut oli tässä taas pitkäksi aikaa. Kipeänä oleminen on  vaan niin syvältä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti