19.6.2020

Ihmisten ilmoilla

Ystäväni pyysi minua viime viikon lauantaina kanssaan keskustaan jokilaivoille. Olin innoissani, koska pitkästä aikaa joku pyysi minua johonkin, mutta samalla ajattelin, että APUA ihmisten ilmoille?! En ole siis käynyt vieläkään esim. kaupassa sitten maaliskuun alun? Ainoat missä olen käynyt pariin kuukauteen on päiväkodissa ja muutamia kertoja töissä, koska olen edelleen etätöissä lomaani asti ja kerran kävin todella pikaisesti honkkarin viherpihalla. En halunnut kuitenkaan kieltäytyä kutsusta, koska tosiaan harvoin pyydetään mihinkään. Päätin mennä autolla ja sainkin auton aika hyvään paikkaan lähelle jokirantaa. Käveltiin ensin hieman jokivartta ja katseltiin missä olisi parhaiten tilaan ja päädyttiin Papa Joelle. Ilma oli kaunis ja saatiin hyvä paikka yläkannelta. Nähtiin kuudelta ja lähdin kotiin jo noin puoli kymmenen. Ystäväni jäi jatkamaan iltaa kun itse lähdin kotiin. Ilta oli todella kiva ja oli kyllä kiva käydä ihmisten ilmoilla ja laittautua pitkästä aikaa. Itse pidin huolta turvaväleistä muihin, mutta muut ei minuun! Tiskillekkin oli selkeät paikat missä kohdin tulisi jonottaa, että turvavälit säilyy, mutta kyllä vain tunsin takana olevan hengityksen selässäni.. Onneksi tartuntoja ei ole enää juurikaan todettu, mutta itse olen silti kyllä varovainen (ehkä liiankin).


Pakko vielä kertoa mitä tapahtui päivällä meidän pihalla ennen kuin lähdin... jouduttiin kimalais(?) hyökkäyksen kohteeksi! Se oli aivan kamalaa. Hieman aiemmin oltiin koko perhe terassilla kunnes Felixin niskaan pyrki kimalainen tms kiukkuisesti, koitin sitä tietty hätyytellä, mutta ei meinannut lähteä ja lopuksi tuli minun kimppuun ja juoksin sisälle hetkeksi. Kun tulin takaisin ulos niin alettiin Felixin kanssa imuroimaan meidän terassin kulmasohvaa ja kaikki meni hyvin niin kauan kun imuri oli päällä. Kun sammutin imurin niin oletettavasti kimalaiset hyökkäsi kimppuun, niitä oli arviolta 5-10. Minua pisti tai puri yksi vasempaan korvaan, Felixiä selkään ja kyynerpäähän ja Jonia poskeen. Heillä oli ilmeisesti pesä terassin yläpuolella olevassa ritilikössä, vaan eipä ole enää! Oli kyllä uskomaton hyökkäys, he varmaan ärsyyntyivät imurin kovasta äänestä ja kokivat itsensä uhatuiksi, vaikka he jo ennen imurointia lähestyi Felixiä aggressiivisesti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti