10.1.2015

Viisaudenhammas

Keskiviikkona sain kauan odottamani puhelun..
Nimittäin hammaskirurgiasta! Sain leikkausajan ensi viikon perjantaille heti aamuksi. Ei siinä en mä hammaslääkäreitä pelkää tai "normaaleja" toimenpiteitä kuten reiän paikkausta. Mutta nyt on kyseessä viisaudenhampaan leikkaus, tikit ja kaikki. Onneksi vaan yksi poistetaan kerralla, koska tämä kyseinen hammas aiheutti kauheat säryt marraskuussa pariin otteeseen. Hammas ei ole puhjennut, vaan se tai oikeastaan molemmat alhaalla kasvaa poikittain! Oon kauhuissani.

Mua pelottaa esimerkiksi nämä asiat:

- Jos meen paniikkiin ajattelemalla sitä että mun suussa on kauheat määrät työvälineitä, nyt ne viiltää ikenen auki, nyt verta roiskuu, nyt ne tikkaa.. Tämän tyyppiset ajatukset pelottaa. En voi niille mitään!
- Jos hammas tippuu mun kurkkuun
- Turvotus ja särky
- Se ettei voi syödä normaalisti 
- Tulehdus

Marraskuun lopusta asti oon paljon kysellyt kaikilta tuntemiltani ihmisiltä heidän taustojaan viisaudenhampaiden kanssa, ja en onneksi ole kuullut mitään pelottavia tarinoita. Tiedän että viisaudenhampaan leikkaus on aika yleinen toimenpide ja monilta ihmisiltä on ne poistettu tai tullaan poistamaan tavalla tai toisella. Sekään tieto ei silti lohduta. Ajattelin kirjoittaa paperille mieltä askarruttavia kysymyksiä, että muistan ne kysyä ennen toimenpidettä. Tästä postauksesta huomaa että olen yhtä huono sairastamaan kun miehet vitsin mukaan.
Nyt on hyvä lopettaa ennenkuin teksti menee liian sekavaksi, onneksi sain vähän purettua pelkoja sanoiksi. Loppuun päivän asusta kuvia.

Adios!


Ainiin tässä linkki blogloviniin!

4 kommenttia:

  1. Mä en osaa seurata bloglovinin kautta blogeja :D Eikö tohon saa sitä tavallista lukijapalkkia että voi liittyä lukijaksi? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on varmasti yksinkertainen homma laittaa, mutta mä en nyt yhtäkkiä löydä sitä mistä sen sais. Osaaksä neuvoa? :)

      Poista
    2. Meni hetki ennen kun itsekään löysin miten toi lisätään! Mutta siis meet sinne hallintapaneeliin ja ulkoasu kohtaan. Sitten siellä on niitä "lisää gadget" kohtia ja klikkaat siitä kunnes se avaa sen pikkuikkunan ja siellä pikkuikkunassa lukee vasemmalla "perus" ja "muita laajennuksia" niin valkkaat sen muita laajennuksia ja siellä lukee "lukijat" niin siitä pitäs saada se lukijapalkki :D Kauhee ku en osaa selittää, toivottavasti tajusit XDD

      Poista