28.9.2021

Synttäreitä ja nimppareita

Syyskuuhun mahtuu paljon merkkipäiviä kuten poikien nimipäivät, mun vanhempien nimipäivät, mun ja mun äidin syntymäpäivät ja Alexin puolivuotispäivä. Olisin halunnut järjestää Alexille myös puolivuotisjuhlat kuten Felixille aikanaan, mutta en vieläkään jostain syystä uskalla järjestää mitään sen isompaa vaikka rajoitukset onkin jo kovaa vauhtia poistumassa. Vietettiin kuitenkin poikien nimipäiviä ja Alexin puolivuotispäivää meillä pienellä porukalla. Paikalla oli vain Jonin isä ja vaimo, mun vanhemmat ja yksi serkku. Jonin äiti kävi 'juhlia' edeltävänä päivänä ja mun veli kävi edeltävällä viikolla. Nimipäiviä ei normaalisti juhlita kuin ihan perheen kesken, mutta yhdistin ne nyt myös tähän Alexin puolivuotispäivään kun oli niin lähekkäin.

Tarjoiluna oli karjanpiirakoita munavoilla, täytekakku ja mustikkawienereitä. Mun äiti teki makeat ja kun kertoi Felixille tekevänsä kakun niin Felix sanoi heti, että "dinosauruskakku"! Hän muisti kun mummi teki hänelle keväällä 3-vuotis synttäreille dinosauruskakun niin mummin oli nytkin laitettava kakun päälle dinosaurus vaikkei alunperin pitänyt. Felix oli siitä innoissaan. 
 
 
 
Alex sai lahjaksi unipussin ja pehmopupun minkä korvassa lukee Alex. Felix sai lahjaksi hieman rahaa, suklaarusinoita, kaksi satukirjaa, lottopelin, Ryhmä Haun vahtitornin ja Ryhmä Hau palapelin. Kaikki lahjat oli Felixille mieleisiä ja näillä on leikitty/pelattu paljonja Puppe kirjaa on luettu juhlista asti joka ilta iltasaduksi.

 
Mun ja mun äidin syntymäpäivänä oli päiväkodilla yleinen vanhempainilta johon Joni meni kun vain yksi vanhempi perheestä sai osallistua niin mun vanhemmat tuli sitten meille viettämään meidän synttäreitä. Kahvin kanssa oli mun leipomaa pullaa mikä ei ensin jostain syystä kohonnut paitsi vasta uunissa. 
 
Sain lahjaksi rahaa, karkkisushia, kukkakimpun ja kastelukannun. Joni ja Felix menivät kauppaan ostamaan mulle lahjaa ja Joni ei ehtinyt yhtään sanoa tai ehdottaa mitään kun Felix jo tarrasi kiinni tähän kastelukannuun ja sanoi päättävästi, että tämä annetaan vaikka Joni sitten koitti ehdotella jotain muuta. Tämä kastelukannu oli kuitenkin todella hyvä lahja, koska multa puuttui tällainen pienempi kastelukannu kun aiempi meni rikki jo viime kesänä. Isoja kastelukannuja löytyy, mutta tämä pieni on paljon kätevämpi pienissä kukkaruukuissa. Kyllä Felix tietää mitä äiti tarvitsee!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti